جهت استفاده از شماره های داخلی ابتدا یکی از شماره های مستقیم موسسه که در ذیل آمده را شماره گیری کرده و پس از درخواست از شما برای وارد کردن داخلی، داخلی مورد نظر را شماره گیری فرمایید
051
35028601
-
4
نام و نام خانوادگی | سمت | واحد | مجموعه | شماره مستقیم | شماره داخلی |
---|---|---|---|---|---|
مهدی برجسته | کارشناس حوزه ریاست | دبیرخانه | حوزه ریاست | 35028605 (تلفکس) | 108 |
مهندس مجتبی احمدیان | مدیر روابط عمومی و رئیس دفتر ریاست | حوزه ریاست | 35097616 | 120 | |
دکتر حامد ملا احمدیان | معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی | حوزه ریاست | 108 | ||
مهندس محمد جهانیان | مشاور مدیریت درامور مالی و برنامه ریزی | حوزه ریاست | 115 | ||
دفتر هیئت موسس | حوزه ریاست | 150 | |||
رضا محرابی | مسوول حراست | حوزه ریاست | 35028656 | 160 | |
مهندس احمد فرهادیان | مدیر آمار و انفورماتیک | آمار و انفورماتیک | 35028607 | 138 | |
علیرضا رجایی | مدیر دانشجویی و فرهنگی | معاونت فرهنگی و دانشجویی | 35028676 | 129 | |
دکتر زهرا خوشنویسان | مسئول مرکز مشاوره | مرکز مشاوره | معاونت فرهنگی و دانشجویی | 35028600 | |
انتشارات |
معاونت فرهنگی و دانشجویی | 122 | |||
بوفه | معاونت فرهنگی و دانشجویی | 123 | |||
مهندس سارا کیوانلو | مدیر آموزش | اداره آموزش | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 35028609 | 106 |
مهندس حسین صفابخش | کارشناس امور آموزشی | اداره آموزش | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 119 | |
مهندس احمد سارانی | کارشناس امور آموزشی | اداره آموزش | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 104 | |
مهندس ابوالفضل ضرابی | کارشناس امور فارغ التحصیلان | اداره آموزش | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 130 | |
پشتیبان آموزش مجازی | اداره آموزش | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 128 | ||
حسین مصباحی مقدم - احمد سارانی | کارشناس آزمایشگاه ها | دفتر آزمایشگاه ها | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 111 | |
مهندس مجتبی احمدیان | مدیر کتابخانه | کتابخانه | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 120 | |
متصدی کتابخانه | کتابخانه | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 107 | ||
مهندس فرامرز فدایی | مدیر ارتباط با صنعت و جامعه | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 155 | ||
دکتر عباسی | مدیر پژوهشی و تحصیلات تکمیلی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 139 | ||
رضا محرابی | معاون اداری و مالی | معاونت اداری و مالی | 35014022 (فکس) | 160 | |
غلامحسین حسن زاده | امور شهریه | واحد مالی | معاونت اداری و مالی | 117 | |
مسعود حقانی | مدیر مالی و اداری | معاونت اداری و مالی | 121 | ||
علیرضا شایگان | مدیر تاسیسات و پشتیبانی | واحد اداری | معاونت اداری و مالی |
102 |
|
انتظامات | واحد اداری | معاونت اداری و مالی | 116 | ||
انتظامات | واحد اداری | معاونت اداری و مالی | 124 | ||
امیر محسن پور | متصدی خدمات | واحد اداری | معاونت اداری و مالی | 131 | |
مهندس رقیه ساقی | دبیر گروه های آموزشی | دفتر گروه های آموزشی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 35028606 | 110 |
فاطمه فرهادیان | دبیر گروه های روانشناسی و حسابداری | دفتر گروه های آموزشی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 127 | |
دکتر علی اکبری | مدیر گروه مکانیک | گروه مکانیک | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 140 | |
مهندس امیر کریمان مقدم | هیئت علمی گروه مکانیک | گروه مکانیک | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 140 | |
مهندس فرامرز فدایی | مدیر گروه معماری و عمران | گروه معماری | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 155 | |
دکتر تقی زاده | هیئت علمی گروه عمران | گروه عمران | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 155 | |
دکتر شیرزاد شهریاری | مدیر گروه کامپیوتر | گروه کامپیوتر | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 105 | |
مهندس مهدی آقایی بنادکوکی | هیئت علمی گروه کامپیوتر | گروه کامپیوتر | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 146 | |
دکتر محسن کامیار | هیئت علمی گروه کامپیوتر | گروه کامپیوتر | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 118 | |
دکتر علی خرمی خرق | مدیر گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 112 | |
مهندس هادی کشوری خور | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 146 | |
دکتر مصطفی عیدیانی | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 144 | |
دکتر جاوید خراسانی | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 118 | |
دکتر حامد ملااحمدیان کاسب | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 135 | |
دکتر محسن عباسی جنت آباد | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 139 | |
دکتر علی کارساز | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 143 | |
مهندس جواد حمیدی | هیئت علمی گروه برق | گروه برق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 144 | |
دکتر حسنا قندهاریون | هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی | گروه مهندسی پزشکی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 141 | |
جواد بهادرخان | مدیر گروه روانشناسی | گروه روانشناسی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 118 | |
دکتر زهرا خوشنویسان | هیئت علمی گروه روانشناسی | گروه روانشناسی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 141 | |
دکتر سپیده پورحیدری | هیئت علمی گروه روانشناسی | گروه روانشناسی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 141 | |
محمدحسین احمدنیا بیلندی | مدیر گروه حسابداری | گروه حسابداری | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 134 | |
دکتر امیر فرهادیان | هیئت علمی گروه حسابداری | گروه حسابداری | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 103 | |
دکتر محمدرضا حائری زاده | مدیرگروه حقوق و فقه و حقوق | گروه حقوق و فقه و حقوق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 132 | |
دکتر علی فتوحی راد | هیئت علمی حقوق | گروه حقوق و فقه و حقوق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 147 | |
امین قاسمی فر | مدرس و کارشناس گروه فقه و مبانی حقوق | گروه حقوق و فقه و حقوق | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 133 | |
دکتر زینب کافی | مدیر گروه زبان | گروه زبان انگلیسی | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 137 | |
دکتر رمضان عباسپور مقدم | مدیر گروه معارف | گروه معارف | معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی | 112 |
1. غذای دانشجویی صرفاً وعده نهار و روزهای شنبه تا پنجشنبه (بجز تعصیلات رسمی) به همه دانشجویان متقاضی، توزیع میگردد.
2. جهت شارژ حساب کاربری خود به مدیریت مالی و برای رزرو غذا به سایت اطلاع رسانی، قسمت دسترسی سریع، سیستم تغذیه، ورود به سامانه مراجعه نمایید.
3. کد کاربری هر دانشجو شماره دانشجویی و رمز عبور وی، کد ملی است.
4. رزرو غذا همه هفته از صبح شنبه تا پایان روز چهارشنبه برای هفته و هفته¬های بعد امکان پذیر میباشد.
5.مبلغ فروش غذای دانشجویی با مخلفات درنظر گرفته شده، در ابتدای هر سال توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی تعیین می گردد.
6. زمان توزیع غذا در سلف سرویس، هر روز ساعت 11:30 تا 14 میباشد و پس از آن، سلف مسؤولیتی نمیپذیرد.
7. در صورت عدم دریافت غذا در زمان مقرر، پس از کسر مبلغی به عنوان جریمه، باقیمانده از طریق سیستم، به حساب کاربری دانشجو بازگشت خواهد شد.
شورای انضباطی دانشجویان تنها مرجع قانونی در دانشگاه است که در آن توسط یک گروه شش نفره متشکل از:
1. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه
2. مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه یا نماینده ایشان
3. یکی از اساتید به انتخاب رئیس دانشگاه
4 و 5. دو نفر از دانشجویان به انتخاب معاون دانشجویی
6. دبیر شورای بدوی انضباطی به انتخاب معاون دانشجویی
در مورد تخلفات شغلی و شؤون و حیثیات دانشجویی کلیه افراد شاغل به تحصیل در دانشگاه اتخاذ تصمیم مینماید.شورای انضباطی پروندههای تخلف دانشجویان را پس از تکمیل از طریق گزارشاتی که خود مستقیماً جمع آوری نموده و یا توسط دانشجویان متعهد و دلسوز به این شورا ارائه شده است و ... مورد رسیدگی قرار داده و متناسب با تخلف، مبادرت به صدور حکم نموده و یا در صورت صلاحدید نسبت به ختم پرونده و یا اعطای فرصت اصلاح به دانشجوی خاطی، اقدام مینماید. در شورای انضباطی احکام در دو مرحله اولیه و قطعی صادر میشود که احکام اولیه قابل اعتراض و احکام قطعی لازم الاجرا میباشند.
بررسی اعتراض دانشجویان به احکام اولیه «به جز اخطار شفاهی یا کتبی که در شورای بدوی صورت میگیرد» در شورای انضباطی تجدید نظر دانشگاه متشکل از:
1. ریاست دانشگاه
2. معاون فرهنگی و دانشجویی
3. مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه
4. یکی از اعضای هیأت علمی به انتخاب رئیس دانشگاه
5. یکی از دانشجویان به انتخاب رئیس دانشگاه
مورد بررسی قرار میگیرد. شورای انضباطی از نظر اداری در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار میگیرد، لیکن از نظر بررسی پروندهها، برخورد با تخلفات و صدور آرا، کاملاً مستقل و غیر وابسته به سیستم اداری دانشگاه عمل میکند.
دانشجو مکلف است در تمام مدت تحصیل، کارآموزی، کارورزی، دستیاری، بازدید علمی و نیز در خوابگاه و بخشهای شبانه روزی دانشگاه و در هر جا که به عنوان دانشجو حضور دارد، آیین نامه انضباطی را رعایت کرده و عملی که خلاف شؤون و حیثیات دانشجوی دانشگاه جمهوری اسلامی و ناقض این آیین نامه باشد، انجام ندهد.
حدود اختیارات و وظایف شورای انضباطی
الف. رسیدگی به جرائم عمومی دانشجویان: از قبیل تهدید، تطمیع، توهین، ضرب و جرح، جعل (اسناد یا عناوین)، سرقت و... تذکر. افرادی که به انحاء مختلف خود را مرتبط با شورای انضباطی معرفی نموده و یا اقداماتی را به نام (یا از سوی) شورای انضباطی انجام دهند به اتهام جعل عنوان شورای انضباطی، مورد پیگرد واقع خواهند شد. افرادی که با این قبیل مسائل مواجه میشوند لازم است در اسرع وقت موضوع را حضوراً به شورای انضباطی دانشجویان منعکس نمایند.
ب. رسیدگی به تخلفات آموزشی و اداری: از قبیل تقلب در جلسه امتحان، فرستادن شخص دیگری به جای خود در امتحان، ارتکاب هر عملی که موجب اخلال یا وقفه در برنامههای دانشگاه شود، ایراد خسارت به اموال دانشگاه یا بیت المال و ...
ج. رسیدگی به تخلفات اخلاقی: از قبیل عدم رعایت شؤون دانشجویی، استفاده از نوارهای ویدئویی یا صوتی یا لوحههای رایانهای مستهجن یا مداخله در خرید و فروش، تکثیر و توزیع این گونه وسایل و عدم رعایت پوشش اسلامی یا استفاده از پوشش یا آرایش مبتذل.
تغذيه روحی و حمايت ذهني، رواني و اجتماعي دانشجويان و دانشگاهيان نيازمند آموزش فرهنگ گفتگو، تفكر انتقادي و ايجاد مهارت ها و توانمندي هايي براي تصميمگيري آگاهانه، مقابله با استرس ها و هيجان هاي روزمره، افزايش خودكارآمدي، برقراري ارتباط مؤثر و ساير توانايي هاي رواني اجتماعي ميباشد. بنابراين لازم است در كنار پيشگيري از آسيبهاي احتمالي، در جهت ارتقاي سطح بهداشت روان فردي و اجتماعي دانشجويان و ساير دانشگاهيان كه در تعامل مستقیم با دانشجويان قرار دارند، گامهاي مؤثري برداشته شود.
دانشجويان دانشگاهها به لحاظ حساسيت دوران رشد و تحول و شرايط بحراني اين برهه از زندگي، به ويژه در سال هاي اول ورود به دانشگاه، فشارها و ناراحتي هاي بيشتري را تجربه ميكنند كه از آن جمله ميتوان به گسستن از زندگي قبلي در خانواده، ورود به زندگي دانشجويي و نياز به سازگاري با محيط دانشگاه و خوابگاه، مديريت مسائل معيشتي، تحصيلي و عاطفي اشاره كرد. لذا با عنايت به مسائل، مشكلات و دغدغههاي جامعه دانشگاهي، ضرورت تأسيس مركزي به منظور تأمين، توسعه و تسري بهداشت رواني در فضاي دانشگاه ها و ارائه مداخلات پيشگيرانه، مشاورهاي و درماني، آشكار ميگردد.
مشاوره، گفتگويی شفاف و صادقانه بين دو نفر است که در يك طرف روان شناس يا مشاور و در طرف ديگر، مراجع قرار دارد. مشاور با آشنایی نسبی به مشکلات و معضلات فرد مراجع، راه هاي سالم و علمي برون رفت از مشکل موجود را مطرح ميكند و اين مراجع است كه تصميم ميگيرد چه رفتار و روشی را انتخاب كند. به اين ترتيب مسؤوليت و تصميم گيري نهایی به عهده مراجع است. موضوعات مطرح شده در جلسه مشاوره و روان درماني، کاملاً محرمانه محسوب ميشود و اصل رازداري اساس كار يك مشاور است.
مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی مؤسسه آموزش عالی خراسان، به عنوان يکی از واحدهای حوزه معاونت فرهنگی و دانشجويی، مرکزی تخصصی است که در قالب سطوح سه گانه پيشگيری، قادر به انجام خدماتی از قبيل ارائه راهنمائی و مشاوره در زمينههای اجتماعی، اخلاقی، تربيتی، روانی، مهارت های رفتاری و زندگی، مهارت تحصيلی، شغلی، ازدواج، خانواده و روانسنجی در زمينههای هوش و ... میباشد.
فرآيند مراجعه به مرکز مشاوره:
با توجه به توضیحات ارائه شده، اگر مايليد به مركز مشاوره مراجعه كنيد می توانید به صورت حضوري يا تلفني وقت بگيريد که ابتدا واحد پذيرش از شما مصاحبه اوليه به عمل ميآورد و بر اساس نوع مشكلات، به مشاور مربوطه ارجاع داده خواهید شد. با این حال، این مرکز در راستاي اجرای هدف هاي مذكور، خدمات مشاوره ای زیر را به دانشجويان محترم ارائه مي دهد:
راهنمايي و مشاوره تحصيلي:
افرادي كه علاقمند به يادگيري روش هاي مناسب تحصيلي مي باشند و يا درصدد تغيير رشته تحصيلي خود هستند و يا دچار مشكل يادگيري مي باشند و اين مسئله باعث افت تحصيلي در دروس آنها گرديده است، مي توانند از اين مشاوره بهره مند شوند. شناسایی استعدادها و رغبت ها از مؤلفه هاي اصلی اين نوع مشاوره است.
راهنمايي و مشاوره پيش از ازدواج:
افرادي كه قصد همسر گزيني دارند، با معيارهاي علمي انتخاب، آشنا شده و راهنمايي لازم را دريافت مي كنند و در اين زمينه بر مهارتهاي ارتباطي و شناخت تفاوت هاي فردی و نيازهاي یك زندگي مشترك، تأكيد مي شود.
مشاوره بحران:
در زندگي هر فردي مراحل بحراني وجود دارد و افرادي كه دچار بحران هاي روحي- اجتماعي و خانوادگي شده اند مي توانند از اين مشاوره بهره بگيرند.
مشاوره سوک:
افرادي كه یكي از عزیزان خود را از دست داده و نمي توانند با اين موضوع سازگار شوند و در نتيجه دچار مشكلات روحي شده-اند، به منظور رفع آسيب های ناشي از داغ ديدگي مي توانند از اين مشاوره سود جويند.
مشاوره خانواده درماني:
افرادي كه علاقمند مي باشند به زندگي مشترك خود معناي عميق تري ببخشند و يك نواختي زندگي خود را مرتفع سازند و يا دچار مشكلات خانوادگي هستند، برای رفع مشكلات و بهبود وضعيت خویش مي توانند از اين خدمات استفاده نمايند.
مشاوره و روان درماني شخصي: افرادي كه در زمينه هاي عاطفي، سازگاري، خودشناسي و پاره اي از این گونه اختلالات نظير افسردگي، وسواس، اضطراب و يا تجربيات سوء مصرف مواد مخدر دچار مشكل هستند، مي توانند از اين مشاوره بهره بگيرند.
مشاوره خوابگاه:
مركز مشاوره براي دانشجويان ساكن در خوابگاه، اقدام به ارائه خدمات مشاوره اي خواهد کرد كه برنامه مشاوره مخصوص هر خوابگاه، پس از درخواست و یا هماهنگی با دانشجویان، به سرپرستان ابلاغ خواهد شد و مشاوران بر همان اساس، به خوابگاه مراجعه می نمايند.
کارگاه های علمی آموزشی:
مرکز مشاوره مؤسسه علاوه بر موارد یاد شده بالا که به صورت فردی برگزار خواهد شد و به منظور افزایش آگاهی دانشجویان و بالا بردن سطح علمی آنها، اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف خواهد نمود که این جلسات به شرح زیر میباشد:
1. آموزش مهارت های زندگی (آموزش ده مهارت اساسی)
2. آموزش های پیش از ازدواج
3. کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های روانی واجتماعی
4. کارگاه آشنایی با شیوه های افزایش اعتماد به نفس و مهارت های مقابله با استرس
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن مرکز مشاوره موسسه 35028600 تماس حاصل نمایند .
مسئله حفظ پوشش دانشگاهی و رعایت شؤونات دانشجویی، به علت حساسیتهای زیاد و مذهبی بودن شهر مقدس مشهد، نمود بیشتری در بین مدیران، اساتید و دانشجویان این مؤسسه دارد، لذا توجه و عنایت بیش از حد دانشجویان گرامی را در این خصوص خواستاریم و بدینوسیله مصوبه جلسه 197 شوراي اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی، در تبیین تبصره 3/ د ماده 6 آیین نامه انضباطی دانشجویان را جهت آگاهی و رعایت مفاد آن، به اطلاع میرسانیم.
پوشش در دانشگاه
پوشش مختص محیطهای مرتبط دانشگاه (کلاسها، سفرهاي مطالعاتی، اردو، سلف سرویس، خوابگاه، محیطهای ورزشی وابسته، داخل سرویسها و ...) میباشد و تمام این اماکن حکم یکسان دارد.
لباس
- لباسها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباسهاي سایر محیطها نظیر: جشنها، محیطهای تفریحی، ورزشی، استراحتو ... متفاوت و به دور از مدهاي افراطی باشد.
- رنگ لباسها باید متعادل بوده و تند و زننده نباشد و موجب جلب توجه نگردد.
- لباسهای مورد استفاده در دانشگاه باید از مصادیق لباسهاي غیرمجاز نباشد.
کفش و جوراب
- کفشها باید ساده و در خور شأن و منزلت دانشگاه باشد.
- پوشیدن جوراب در محیطهاي آموزشی لازم میباشد.
جواهرات و زیور آلات
- جواهرات و زیور آلات مورد استفاده در محیط آموزشی باید از مصادیق مجاز (مانند حلقه ازدواج، ساعت و ...) باشد.
مواد معطر
- استفاده از مواد معطر ملایم مجاز است.
آرایش و ترکیب ظاهري
- بهداشت و پاکیزگی فردي شرط لازم براي دانشجویان میباشد.
- آرایشهایی که جنبه زیبایی، جلب توجه دیگران را دارد در محیط آموزشی ممنوع میباشد. (مثل استفاده از پروتز و ژل براي پسران)
- طول ناخن باید مناسب باشد. استفاده از لاك، ناخن مصنوعی و جواهرات ناخن ممنوع میباشد.
- آرایش و پیرایش موها باید مناسب با شأن دانشگاه باشد. مصادیق لباسها و متعلقات وابسته به آن (غیرمجاز) براي پسران دانشجو
- استفاده از کراوات و پاپیون از هر نوع.
- استفاده از لباسهای زنانه، شلوارهاي کوتاه، چسبان، تنگو نازكو شلوارهایی که تعمداً پاره و وصله داشته باشد.
- استفاده از زیور آلات، گردن بند، زنجیر، مچبند، دستبند، گوشواره، لاكو انگشتر طلا (به استثنای حلقه ازدواج)
- استفاده از رنگها و آرایشهاي مو به صورت زننده (مشکردن، فرکردن، بافتن و ...) بلند بودن مو بیش از حد معمول به طوري که از یقه لباس پایینتر بیاید و .... ممنوع میباشد.
- استفاده از کلاه ورزشی، کلاههاي نامناسب با محیط دانشگاه.
- برداشتن ابرو، تاتو و رنگ کردن
- لباسهاي اندامی مردانه، تنگ و چسبان، آستین خیلی کوتاه مانند حلقهاي، یا رکابی و ... مصادیق لباسها و متعلقات وابسته به آن(غیرمجاز) براي دختران دانشجو
- استفاده از کلاه بدون مقنعه ممنوع میباشد.
- نپوشاندن کامل موي سر، گردنو هر جاي دیگر بدن، جز صورت و دستها تا مچ (مانند استفاده از روسريهاي نازك و کوتاه، استفاده از جوراب نازك و...)
- استفاده از شلوارهاي چسبان و کوتاه و شلوارهایی که تعمداً پاره یا وصله داشته باشد ممنوع میباشد.
- استفاده از طلا و جواهرات که مستلزم سوراخ کردن قسمتی از بدن به جز گوشواره باشد، مجاز نیست.
- بلند بودن ناخن بیش ازحد معمول، استفاده از ناخن مصنوعی، استفاده از جواهرات یا طرحهاي هنري روي ناخن و استفاده از لاك ناخن در محیط آموزشی ممنوع میباشد.
- استفاده از جواهرات و زیورآلات غیرمعمول (زنجیر و انگشتر در پا، نگینهاي دندان و ...)
- آرایش صورت و مو به طور غیرمتعارف (تاتو کردن، بافتن مو، درست کردن مو به صورت تیغ تیغی و ...)
- مانتوهاي نامناسب (مانتوهاي کوتاه بالاتر از زانو، مانتوهاي بلند داراي چاك بالاتر از زانو، مانتوهاي تنگ و چسبان، کت و پیراهن مردانه، مانتوهاي با رنگ زننده و تند و ...)
تذکر 1. استفاده از چادر و مانتو شلوار در رنگهای سنگین از قبیل مشکی، سورمهای، قهوهای و خاکستری ارجح میباشد.
تذکر 2. استفاده از روسری بدون چادر صحیح نبوده، مقنعه بایستی روی مانتو و پولیور و... طوری قرارگرفته باشد که کاملاً تمام موها و گردن را بپوشاند.
- چادرهاي نامناسب مانند چادرهاي نازك و توري. سایر مصادیق غیرمجاز براي دختران و پسران دانشجو
- مچبندهاي (دست و پا) غیرمتعارف که داراي نقوش زننده، علایم گروههاي ضداسلام و ضدانقلاب و ضداخلاق و یا رنگدار، پولکدار، چراغدار، قفلدار، زنجیردار و ... میباشند.
- استفاده از پیشانیبند، شال و دستمال گردن، کمربند، انگشتر و کیفهایی که داراي نقوش و نوشتههایی با حروف لاتین، زننده و یا علامت گروههاي ضداسلام، ضدانقلاب و ضداخلاق باشند.
- استفاده از لباسهایی که روي آن تصاویر اندامهاي جنسی، الفاظ رکیک، عبارات مبتذل، تصاویر فکاهی، پوچ و بیمعنا، شعارهاي قومی و نژادي، آرم و نشانه گروههاي ضداسلام، ضدانقلاب و ضداخلاق و گروههاي خاص حاوي تبلیغات تجاري که میتوانند زننده یا توهین آمیز تلقی شوند یا محیط آموزشی را خصمانه سازند، ممنوع است.
- در نواحی قابل رؤیت بدن نباید خالکوبی وجود داشته باشد و در صورت وجود، باید پوشیده شوند.
- استفاده از لباسها و آرمهایی که متعلق به گروههاي خاص انحرافی از جمله: رپ، هوي و ... میباشند.
- تاتو صورت (لب، ابرو و چشم). همچنین در اینجا لازم است به موارد دیگری چون: ارتباط غیرلازم، بیش از حد و یا ناصحیح با نامحرم (به بهانه درس خواندن و ...)، انجام حرکات و رفتار سبک و به دور از شخصیت یک دانشجوی مسلمان، عدم رعایت عفت نگاه و کلام، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و در کل آن چه بتوان به آن نام اعمال خلاف شؤون و حیثیات دانشجوی دانشگاه جمهوری اسلامی داد، اشاره کرد.
در اجرای بند (د) ماده 50 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، به منظور کمک به تأمین بخشی از هزینههای شهریه تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، وام شهریه با شرایط ذیل توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت میشود.
مقررات دریافت وام
1. دارا بودن اولویت نیاز مالی
2. عدم اشتغال به کار
3. عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام مؤسسات دیگر
4. سپردن سند تعهد محضری با ضامن معتبر در زمان درخواست وام (ضامن فقط کارمند)
5. ثبت نام در حداقل تعداد واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی (به عنوان دانشجوی تمام وقت)
6. مشروط نبودن در دو نیمسال قبل (دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول یا دوم تحصیلی، بدون احتساب معدل، وام دریافت مینمایند.)
7. یک نیمسال مشروط تحصیلی، از نصف وام تحصیلی استفاده میکند.
8. وام تحصیلی دانشجویانی که دو نیمسال مشروط شوند قطع میشود.
به برخی قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، در زمینه وام شهریه دانشجویی، توجه داشته باشید:
الف. ثبت نام وام:
1. ثبت نام اولیه وام، با دریافت 2 برگ فرم (مشخصات فردی و تعهد محضری) از انتشارات و تکمیل و تحویل آن به مدیریت دانشجویی، انجام میشود. (برای مراحل بعد، فقط یک فرم درخواست A5 تکمیل می شود)
2. فرم مشخصات باید خوانا و دقیق توسط دانشجو و فرم تعهد در دفترخانه اسناد رسمی با حضور ضامن، تکمیل گردد. (ضامن باید کارمند شاغل یا بازنشسته ادارات و سازمان های دولتی باشد)
3. در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد، سه مرحله وام و در مقطع کارشناسی پیوسته شش مرحله وام در مدت مجاز تحصیل، به دانشجویان تعلق میگیرد.
4. وام به صورت مرحلهای و در هر ترم (پس از تکمیل فرم درخواست) واگذار میشود.
5. مبلغ وام شهریه دانشجویی، بسته به اعتبارات واگذاری به مؤسسه، بین متقاضیان تقسیم و تعیین میشود.
6. داشتن مشروطی در نیمسال گذشته، ادامه بیش از حد مجاز تحصیل، دریافت سقف مجاز وام و نداشتن سقف مجاز انتخاب واحد، باعث حذف شدن دانشجو از لیست دریافت وام میگردد.
ب. دریافت وام:
1. وجه مبلغ وام شهریه دانشجویی، به دانشجو تحویل نمیگردد بلکه به حساب مؤسسه واریز و فقط برای شهریه وی هزینه میشود.
2. در صورت باقی بودن وجه وام و بدهکار نبودن دانشجو به مؤسسه (در نیمسال آخر) کل وجه مبلغ باقیمانده به دانشجو تحویل میگردد.
ج. بازپرداخت وام:
1. بهره مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان، ملزم میباشند جهت تعیین وضعیت تحصیلی (فراغت، انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج) طبق مقررات صندوق نسبت به بازپرداخت وامهای دریافتی، اقدام نمایند.
2. دانشگاهها و مراکز آموزش عالی موظفند به محض ترک یا فراغت از تحصیل و قبل از معرفی دانشجویان پسر به حوزه نظام وظیفه و صدور گواهی مدرک تحصیلی، به منظور اشتغال و یا ادامه تحصیل فارغ التحصیلان و یا دانشجویان تارک تحصیل (انصرافی، اخراجی) فهرست اسامی آنان را بر اساس فرمها و دستور العمل، به منظور تعیین وضعیت بازپرداخت دیون به صندوق رفاه دانشجویان ارسال نمایند.
3. تاریخ شروع بازپرداخت بدهی فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی 9 ماه پس از فراغت از تحصیل و دانشجویانی که مشمول خدمت وظیفه میباشند حداکثر 9 ماه بعد از انجام خدمت نظام وظیفه آنان خواهد بود. (در هنگام فراغت از تحصیل، کارهای تسویه حساب با صندوق رفاه و صدور دفترچه اقساط، باید انجام شود در غیر این صورت و با پایان یافتن زمان، تمامی مبالغ دریافتی باید یکجا مسترد شود.)
4. تارکین تحصیل اعم از انصرافی و اخراجی ملزم به بازپرداخت یکجای بدهی خود میباشند.
5. تسلیم اصل مدرک تحصیلی و ریز نمرات استفاده کنندگان از وام، فقط بعد از استرداد کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر امکان پذیر است.
6. دانشجویان بهرهمند از وام از طریق دفترچه اقساط، وام دریافتی را بازپرداخت مینمایند.
7. مبلغ اقساط ماهانه معادل 2% کل بدهی دانش آموختگان میباشد.
8. مدت زمان بازپرداخت وام، حداقل یک سال و حداکثر پنج سال خواهد بود.
9. مؤسسه آموزش عالی پس از صدور دفترچه اقساط دانش آموختگان نسبت به ارائه گواهی موقت اقدام خواهد نمود.
10. در زمان فراغت از تحصیل، کل مبلغ وام (غیر از 10 درصد آن) به صورت تقسیط، باز پس گرفته میشود.
11. در زمان فارغ التحصیلی، 10 درصد کل مبلغ وام دریافتی، باید به صورت نقد بازگردانده شود و باقیمانده آن تقسیط می شود.
12. کارمزد وام شهریه دانشجویی 4 درصد است و فقط به روزهایی که وام در اختیار شما بوده است (تا زمان تسویه حساب)، تعلق میگیرد.