ضمن عرض تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، در شرایط بحرانی حاضر که ویروس کرونا نظم زندگی بشر را دستخوش تغییرات جدی نموده است، هنر تبدیل این تهدید به فرصت میتواند در آیندهای نه چندان دور دستهبندیهای توسعه اقتصادی و اجتماعی را تغییر دهد. امید است ملت بزرگ و کشور عزیزمان در این وضعیت بتواند ظرفیتهای خود را شناسایی و فعال نماید تا در نظم پدیدار شده در «پسا-کرونا» شاهد جهشی در ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی باشیم.
به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان عزیز میرساند خانواده بزرگ موسسه آموزش عالی خراسان بر اساس احساس تکلیف در جهت بهرهبرداری از ظرفیتهای موجود داخلی و توانمندیهای اساتید، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و با اتکا به خداوند متعال، وظیفه خود در این موقعیت زمانی را به انجام رسانده و علی رغم محدودیتهای زیرساختی، برگزاری کلاسهای آموزشی را متوقف ننموده تا نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ را با کیفیت مناسب به پایان برساند.
با در نظر گرفتن بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر قطعیت به پایان رساندن نیمسال جاری، موارد زیر را به اطلاع میرساند:
۱- ادامه کلاسهای نیمسال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
۲- اساتید محترم و دانشجویان عزیز موظف به حضور در کلاسهای درسی برابر برنامه کلاسی میباشند.
۳- شروع رسمی کلاسها از ۱۶ فروردین ماه بوده و حضور و غیاب از این روز در سامانه ثبت خواهد شد.
۴- تغییر در شیوه آموزش مجازی به حضوری در صورت اعلام وزارت متبوع و «ستاد ملی مبارزه با کرونا» خواهد بود.
۵- دانشجویانی که با چهار درس نظری فارغ التحصیل شوند مجاز خواهند بود در شروع نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت پیشترم(مطالعه انفرادی) دروس خود را انتخاب و امتحان داده و درصورت موفقیت در امتحان فارغ التحصیل گردند.
۶- بخشی از دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی که بنا به نظر گروه مربوطه امکان برگزاری به صورت مجازی و استفاده از نرمافزارها و فیلم آموزشی را دارند در کلاسهای مجازی تعریف خواهند شد و قسمتهای عملی در یک برنامه فشرده به صورت حضوری بعد از خروج از قرنطینه برگزار خواهد شد.
۷- حذف درس و ترم برابر ضوابط ابلاغی امکان پذیر میباشد.
۸- شهریه دروس و ترم حذف شده نیز برابر مقررات مالی ابلاغی وزارت علوم خواهد بود (ضوابط مالی در سایت موسسه قسمت معاونت اداری و مالی قابل مشاهده میباشد).
۹- توصیه میشود حذف دروس یا ترم که هزینه مالی و مشکلات آموزشی اعم از عدم رعایت پیشنیازی برای ترمهای بعد، طولانی شدن تحصیل و بی نظمی در برنامه درسی را برای دانشجو در بر دارد انجام نشود.
شایان ذکر است حذف درس در هر زمانی تا قبل از روز امتحان پایان ترم میسر میباشد، پس فرصت برای تصمیمگیری وجود دارد.
۱۰- در سامانه آموزش مجازی تدابیری اندیشیده شده که دانشجویانی که آماده دفاع از پروژه و پایان نامه خود هستند بتوانند به صورت مجازی جلسه دفاع را برگزار نمایند.
۱۱- در سامانه اتوماسیون اداری ارتباط با بخشهای مختلف اداری توسط دانشجویان پیشبینی شده که دانشجویان میتوانند درخواستهای خود را از این طریق ارسال نمایند.
۱۲- برابر اعلام «ستاد ملی مبارزه با کرونا» تا ۲۰ فروردین موسسه تعطیل و امکان مراجعه حضوری دانشجویان میسر نمیباشد. نحوه پاسخگویی پس از ۲۱ فروردین به اطلاع خواهد رسید.
با آرزوی توفیق روزافزون برای همکاران و دانشجویان عزیز
???? معاونت آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی موسسه