گروه آموزشی مکانیک

مهندسی مکانیک، شکل عملی کاربرد اصول فیزیکی علم مکانیک است. علم مکانیک به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آن‌ها بر اساس مفاهیم بنیادی علم فیزیک و ابزار آن، یعنی ریاضی می‌پردازد و عموماً در سه حوزه مکانیک کلاسیک (نیوتنی)، مکانیک کوانتوم و مکانیک نسبیت مطالعه می‌شود. در حقیقت، مهندسی مکانیک بستری برای پیاده‌سازی اصول فیزیکی علم مکانیک و کاربرد آن در صنعت روز با در نظر گرفتن ملاحظات تئوری، عملی و اقتصادی است و عمده توجه آن روی مکانیک کلاسیک قرار دارد.

مهندسی مکانیک طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد و علوم و فنونی را در بر می‌گیرد که با تولید، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات و ماشین‌آلات، به‌کارگیری مواد مختلف در ساخت ماشین‌آلات و همچنین طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط هستند.

گروه آموزشی مکانیک مؤسسه از سال 1395 تشکیل شده و تا به امروز یکی از گروه‌های آموزشی فعال محسوب می‌شود و با پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی به کار خود ادامه می‌دهد.

arm khorasan موسسه آموزش عالی خراسان

ویژگی‌های ممتاز گروه مکانیک مؤسسه آموزش عالی خراسان

  • برخورداری از همکاران مجرب در گروه مکانیک و اساتید مدعو مجرب و با تجربه در صنعت خودرو.

  • آزمایشگاه مجهز مبانی برق خودرو

  • ارتباط مؤثر با شرکت ایران خودرو خراسان (بینالود)، نمایندگی شرکت ساپکو شرق کشور، نمایندگی‌‌های خودروهای سواری و دیزلی، راه ‏آهن، اتوبوسرانی، مترو، سازندگان تجهیزات راه سازی، شرکت‌‌های ساخت قطعات خودرو، کارما تک، رینگ‌سازی مشهد، نوین کامپوزیت صدرا مشهد و …

  • دارای کارگاه‏ مکانیک خودرو با تجهیزات روز خودرو:

    سیستم سوخت رسانی دیزل (تراکمی): انواع پمپ‏‌های سوخت رسانی ردیفی A و P، آسیابی پیستون شعاعی (VR) و پیستون محوری (VE)، سیستم انژکتور واحد (UIS)، سیستم پمپ واحد (UPS)، سیستم ریل مشترک (CRS) و سیستم توربو شارژر.
    سیستم سوخت رسانی بنزینی انژکتور: معرفی اجزای کامل سیستم سوخت رسانی بنزینی (MPFI & GDI).
    سیستم‌های الکترونیکی و شبکه‌های ارتباطی خودرو: انواع تابلوهای برق خودرو شامل سیستم برق با  ECU (خودروهای سمند EF7 و پژو206)، سیستم روشنایی، برق مولتی پلکس و تهویه مطبوع.
    انتقال قدرت معمولی و اتومات: انواع گیربکس‏‌های معمولی و اتومات خودروهای روز از قبیل تویوتا، پژو، هیوندا و کیا.
    سیستم هدایت و کنترل خودرو: معرفی انواع سیستم ترمز، فرمان، زوایای چرخ، بالانس چرخ.
    نیرو محرکه خودرو: باز و بست کامل موتور و اندازه‌گیری قطعات موتور و عیب‌یابی کامل موتور (موتور زنده EF7 و پراید و پژو) .
    برخورداری از خودروهای زنده از قبیل پژو 206 و …

معرفی گروه مکانیک توسط دکتر کریمان

در این کلیپ، به صورت مختصر هدف کلی تحصیل در رشته مکانیک توضیح داده شده و آینده شغلی و مشاغل مرتبط با رشته نیز بیان شده که کمک شایانی به افزایش دانش متقاضیان ورود به رشته‌های مکانیک و مکانیک خودرو می‌نماید.

معرفی اعضای هیأت علمی گروه آموزشی مکانیک

دکتر امیر کریمان مقدم

دکتر امیر کریمان مقدم

مدیر گروه مکانیک
کریم علی اکبری

دکتر کریم علی اکبری

استاد مدعو گروه مکانیک

رشته‌های گروه آموزشی مکانیک

keyboard_arrow_up