computer موسسه آموزش عالی خراسان

توضیحات

مهندسی کامپیوتر
  • مقطع: کارشناسی پیوسته
  • گروه آموزشی: کامپیوتر
  • تعداد واحد درسی: 140 واحد

   رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های پرکاربرد در عصر حاضر است.

هدف از تحصیل در رشته کارشناسی نرم‌افزار

هدف اصلی از تحصیل در این رشته، آشنایی با مفاهیم پایه‌ای و کاربردی در زمینه برنامه‌نویسی، طراحی پایگاه داده، الگوریتم‌ها، ساختار کامپیوتر و ریزپردازنده ها، مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی و شبکه های کامپیوتری است. دانشجویان در طول تحصیل خود در موسسه آموزش عالی خراسان باید 140 واحد درسی را شامل دروس نظری و عملی بگذرانند. این واحدها شامل دروس پایه‌ای مانند برنامه‌نویسی C و Python، طراحی وب، شبکه‌های کامپیوتری، مهندسی نرم افزار، مدیریت پایگاه داده، هوش مصنوعی، رایانش ابری، اینترنت اشیا، تجارت الکترونیک و … است.

آینده شغلی و بازار کار

فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر از موسسه آموزش عالی خراسان، حل مسائل پیچیده با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری و پیاده‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری در دنیای واقعی را کسب می‌کنند و می توانند ضمن انجام پروژه های عملیاتی برای سازمانها و شرکت ها ، برای خودشان کسب و کار مرتبط راه اندازی کنند.

فرصت‌های شغلی برای این فارغ‌التحصیلان بسیار گسترده است و شامل شرکت‌های نرم‌افزاری، شرکت‌های فناوری اطلاعات، بانک‌ها، صنایع تولیدی و خدماتی می‌شود. همچنین، امکان فعالیت در زمینه‌های طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، پشتیبانی نرم‌افزار و امنیت اطلاعات نیز وجود دارد.

با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و نیاز به توسعه نرم‌افزارهای جدید، بازار کار این رشته بسیار پویا و پررونق است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند با تقویت تجربه و مهارت‌های خود در حوزه‌های مختلف این رشته، فرصت‌های مدیریتی در سازمان ها و شرکتها برای خود ایجاد کنند.

علاوه بر این، آنها می‌توانند با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، مسیر حرفه‌ای خود را گسترش دهند و به سمت مشاغل تخصصی‌تر پیش بروند.

کارشناسی حقوق
کاردانی پیوسته نرم افزار
keyboard_arrow_up