feghh karshenasi موسسه آموزش عالی خراسان

توضیحات

کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • مقطع: کارشناسی پیوسته
  • گروه آموزشی: حقوق
  • تعداد واحد درسی: 140 واحد

 

معرفی رشته کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی

رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، مسائل گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. این رشته از نظر آینده شغلی تفاوتی با رشته حقوق ندارد.
دانشجویان رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی با دروس رشته حقوق و دروس رشته فقه هر دو آشنا می­‌گردند؛ در این رشته علاوه بر تدریس یک دوره کامل فقه امامیه (منبع قانون مدنی ایران) و یک دوره کامل اصول فقه و دروس پایه ادبیات عرب ، منطق، فلسفه اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، دانشجویان با دروس حقوقی متنوع اعم از حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا، آئین دادرسی مدنی، آئین دادرسی کیفری و حقوق بین­‌الملل آشنا می‌شوند و پس از کسب مدرک کارشناسی می‌توانند بر حسب علاقه خود در گرایش‌های متعدد رشته‌های فقه و حقوق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند.
رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، مسائل و دیدگاه‌های حقوقی دانش فقه را از منظر دانش حقوق و بالعکس بررسی می‌کند و اصولاً هدف از این رشته تربیت استادان مورد نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در رشته‌های الهیات و حقوق، تربیت محققان و پژوهشگران مورد نیاز مراکز علمی و تحقیقاتی و تربیت نیروی مورد نیاز دستگاه قضائی کشور است.
دانش‌آموختگان این رشته به‌دلیل گذراندن چند واحد اصول فقه در تحلیل و استنباط احکام و قوانین بسیار توانا بوده و غیر از زبان انگلیسی می‌توانند زبان عربی را نیز فراگیرند.

فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی:
۱.قضاوت
۲.وکالت
۳. سردفتر و دفتریار دفاتر اسناد رسمی
۴. بازپرسی و دادیاری
۵. مشاور حقوقی
۶. امور ورشکستگی و سرپرستی محجورین فنی و حقوقی
۷. ادارات اجرای احکام شامل موارد مدنی و کیفری
۸. ادارات ثبت اسناد و املاک و …

کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم شناسی
کارشناسی حقوق
keyboard_arrow_up